E-Ticaret Hacmi Yüzde 35 Büyüyerek 2014 Yılında 18,9 Milyar TL'ye Ulaştı

E-ticaretin toplam perakende harcamaları içerisindeki payı yüzde 1,6 seviyesine ulaştı; ancak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında önemli bir büyüme potansiyeli kendisini gösteriyor.

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), birinci elden kaliteli veri ve doğru rapor üretimiyle teknoloji odaklı iş kollarının gelişimine ve ülke ekonomisine katkısına ışık tutmaya devam ediyor. İlk kez geçen yıl hazırlanan “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporu, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü’nün büyümesi paralelinde e-Ticaret pazarının da hızlı bir büyüme kaydettiğini gösteriyor. 2014 yılında yüzde 35 seviyesinde artış gösteren e-Ticaret, 18,9 milyar TL büyüklüğe ulaştı.

Türkiye’de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden “Türkiye e-Ticaret 2014Pazar Büyüklüğü” raporu, TÜBİSAD tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve ComScore proje veri ortaklığında hazırlandı.

TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2014 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:

Toplam Pazar: 18,9 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Tatil-Seyahat: 6,8 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Sadece Online Perakende: 6,5 Milyar TL (yüzde 33 yıllık büyüme)

Çok Kanallı Perakende: 3,5 Milyar TL (yüzde 47 yıllık büyüme)

Online Pazaryeri : 2,7 Milyar TL (yüzde 62 yıllık büyüme)

Online Bahis : 2,1 Milyar TL (yüzde 30 yıllık büyüme)

Online- Çok Kategorili: 1,8 Milyar TL (yüzde 25 yıllık büyüme)

Online – Özel Alışveriş: 1,5 Milyar TL (yüzde 10 yıllık büyüme)

Online – Dikey: 0,6 Milyar TL (yüzde 15 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Elektronik: 1,4 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 0,7 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 0,4 Milyar TL (yüzde 40 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,2 Milyar TL (yüzde 59 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Diğer : 0,9 Milyar TL (yüzde 45 yıllık büyüme)

e-Ticaretin toplam perakende içindeki payı (Toplam Perakende pazarında online işlemlerin oranı) :

Türkiye: %1,6

Gelişmiş Ülkeler Ortalaması: %6,5

Gelişmekte Olan Ülkeler Ortalaması: %4,5

 

Raporla ilgili hazırlanan infografik ve sunumu aşağıda bulabilirsiniz.

  • E bültene Üye Olun
    Gelişmeleri Takip Edin