"Türkiye e-ticaret pazarı büyüklüğü 14.0 Milyar TL"

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından bu yıl ilk kez, Elektronik Ticaret Derneği (ETİD) proje ortaklığı ve Deloitte Türkiye proje yönetimi ile hazırlanan Türkiye e-Ticaret Pazarı-2013 raporu kamuoyu ile paylaşıldı.

Açılış konuşmasını TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı M. Kemal Cılız’ın gerçekleştirdiği toplantıya, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı İsmail Yücel, Bankalar Arası Kart Merkezi (BKM) CEO’su Soner Canko, TÜBİSAD Yönetim Kurulu üyesi ve Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş,  ETİD Başkanı Hakan Orhun ve Deloitte Türkiye ortağı Tolga Yaveroğlu konuşmacı olarak katıldı.

Raporun, Türkiye’de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden ilk rapor olması bakımından önemli bir değer taşıdığını vurgulayan TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. Kemal Cılız, "Türkiye halen elektronik ticarette arzu edilen seviyede değil, ancak inanılmaz bir büyüme potansiyeline sahip.  E-ticaretin gelişimi için sağlıklı bir hukuki zemine ihtiyaç var. 'Kişisel verilerin korunması' ve 'Elektronik ticaret' kanunlarının bir an evvel yasalaşması ve tüketicinin korunması kanununun ikincil düzenlemelerinin sektörün gelişimine yönelik yapılanması çok önemli olacaktır.." dedi.

Proje danışmanı olan Deloitte Türkiye’nin Ortağı Tolga Yaveroğlu;  "2013 yılı için yaklaşık 14.0 milyar TL’lik bir e-ticaret hacmi hesapladığımız çalışmamıza, hem ziyaret sayıları, ortalama sepet büyüklükleri ve dönüşüm oranları gibi girdiler, hem de sektör temsilcileri ve dernekleri ile yaptığımız görüşmeler yön verdi. TÜBİSAD, ETİD ve ComScore ile birlikte, başladığımız  bu çalışmayı önümüzdeki yıllarda da tekrarlayarak, hem perakende tarafında hem de genel e-ticaret sektöründeki gelişmeleri ilgili bütün kurum ve kuruluşlarla paylaşmayı planlıyoruz”  dedi.

TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş "Toplam perakende harcamalarının içerisinde %1,3 olan e-ticaret payı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında, bu alanda önemli bir büyüme potansiyelimiz olduğunu gösteriyor. e-Ticaret farklı ve zengin çeşitlilikteki ürün ve hizmetlere herkesin eşit şartlarda erişmesini sağlayan önemli bir araç. E-ticarette yapılan tüm işlemlerin kayıt altında olması, ekonomide kayıt dışılığın azalmasına, haksız rekabetin giderilmesine, vergisel anlamda devlet gelirlerinin artmasına önemli katkılar sağlamaktadır" dedi.

TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2013 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:

Raporda, bilgisayar, tablet veya cep telefonu gibi mobil cihazlar aracılığıyla internet üzerinden yapılan işlemler "Online" olarak adlandırılmaktadır. Ürün ya da servis siparişi online kanaldan verilen, teslimatı online (çevrimiçi),  ya da çevrimdışı (elden, kargo aracılığı vb online olmayan teslimatlar) olan, ödemesi online kanaldan ya da çevrimdışı (kapıda ödeme, havale, eft vb)  yapılabilen alışverişler baz alınmıştır.

E-ticaretin toplam perakende içerisindeki payı %1,3 olarak gerçekleşirken, gelişmiş ülkelerde bu oran %5,5, gelişmekte olan ülkelerde ise %3,5 olarak yer almaktadır.

e-Ticaret Pazar büyüklüğünün 14 Milyar TL olarak açıklandığı araştırmanın kırılımları ise şu şekildedir.

e-Ticaret Pazar Büyüklükleri-2013

e-Ticaret Pazarı Toplam Büyüklüğü: 14.0 Milyar TL

Tatil-Seyahat: 5,1  Milyar TL

Sadece Online Perakende: 5,0 Milyar TL

Çok Kanallı Perakende: 2,3 Milyar TL

 

Online – Pazaryeri : 1,7 Milyar TL

Online – Bahis : 1,6 Milyar TL

Online- Çok Kategorili: 1,4 Milyar TL

Online – Özel Alışveriş: 1,3 Milyar TL

Online – Ulaşım & Konaklama : 0,7 Milyar TL

Online – Dikey: 0,6 Milyar TL

 

Çok Kanallı  – Ulaşım & Konaklama: 4,3 Milyar TL

Çok Kanallı – Elektronik: 1,0 Milyar TL

Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 0,5 Milyar TL

Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 0,3 Milyar TL

Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,1 Milyar TL

Çok Kanallı – Diğer : 0,5 Milyar TL

  • E bültene Üye Olun
    Gelişmeleri Takip Edin