Türkiye'de E-Ticaret 2017 Pazar Büyüklüğü

E-ticaretin toplam perakende harcamaları içerisindeki payı yüzde 4,1 seviyesine ulaştı; ancak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında önemli bir büyüme potansiyeli kendisini gösteriyor.

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), birinci elden kaliteli veri ve doğru rapor üretimiyle teknoloji odaklı iş kollarının gelişimine ve ülke ekonomisine katkısına ışık tutmaya devam ediyor. “E-Ticaret 2017 Pazar Büyüklüğü” raporu, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü’nün büyümesi paralelinde e-ticaret pazarının da hızlı bir büyüme kaydettiğini gösteriyor. 2017 yılında yüzde 37 seviyesinde artış gösteren e-ticaret, 42,2 milyar TL büyüklüğe ulaştı.

Türkiye’de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden “Türkiye E-Ticaret 2017 Pazar Büyüklüğü” raporu, TÜBİSAD tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve SimilarWeb proje veri ortaklığında hazırlandı.

TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2017 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:

Toplam Pazar: 42,2 Milyar TL (yüzde 37 yıllık büyüme)

Tatil-Seyahat: 14,8 Milyar TL (yüzde 47 yıllık büyüme)

Sadece Online Perakende: 14,7 Milyar TL (yüzde 31 yıllık büyüme)

Çok Kanallı Perakende: 8,2 Milyar TL (yüzde 32 yıllık büyüme)

Online Pazaryeri : 7,1 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Online Bahis : 4,4 Milyar TL (yüzde 39 yıllık büyüme)

Online- Çok Kategorili: 3,5 Milyar TL (yüzde 33 yıllık büyüme)

Online – Özel Alışveriş: 3,2 Milyar TL (yüzde 23 yıllık büyüme)

Online – Dikey: 1 Milyar TL (yüzde 18 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Elektronik: 3 Milyar TL (yüzde 25 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 1,7 Milyar TL (yüzde 43 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 0,9 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,4 Milyar TL (yüzde 23 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Diğer : 2,2 Milyar TL (yüzde 36 yıllık büyüme)

e-Ticaretin toplam perakende içindeki payı (Toplam Perakende pazarında online işlemlerin oranı) :

Türkiye: %4,1

Gelişmiş Ülkeler Ortalaması: %9,8

Gelişmekte Olan Ülkeler Ortalaması: %4,8

  • E bültene Üye Olun
    Gelişmeleri Takip Edin